• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel inkasso

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Fick påminnelse idag från sergel , står att de skickat till kfm, blir det bet. Anmärkning av det direkt ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Fick påminnelse idag från sergel , står att de skickat till kfm, blir det bet. Anmärkning av det direkt ?
Nej de blir det inte, en av mina skulder hade de skickat till kronofogden men jag ringde och då ville de ha 2000kr och så återkallade dom det. Jag swishade direkt och ärendet blev återkallat och upprättad avbetalningsplan. :)
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Jag ringde igen. Fick ändrat till 31/8 och de ändrade min månadssumma från 3800kr till 2700kr. Och slog ihop 8 ärenden till 4. Helt otroligt hjälpsamma.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
Absolut....slog ihop alla mina telia till ett ärende ändrade månadsbetalningen med till lite lägre....Trista är att man många gånger måste "hänga på låset" när de öppnar annars får man vänta länge
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
Fast ok Telia har gett dom väldigt generösa regler...minst 200 kr/månad per ärende
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
När jag var kund hos Sergel inkasso så skickade de inget till Kronofogden i första taget (trots att jag tjänade ganska bra, så förutsättningar borde ha funnits). De hörde av sig någon gång om året och undrade om jag inte skulle betala, men inget hände när jag inte gjorde det. När de väl gick till Kronofogden så hade det gått kanske fem-sex år eller så.

Fast jag var förstås förloraren i detta, då det blir rätt dyrt att betala en skuld på några tusen när den har ökat med flera hundra procent pga ränta och påminnelseavgifter.
 

pontusb

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
13 September 2019
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
När jag var kund hos Sergel inkasso så skickade de inget till Kronofogden i första taget (trots att jag tjänade ganska bra, så förutsättningar borde ha funnits). De hörde av sig någon gång om året och undrade om jag inte skulle betala, men inget hände när jag inte gjorde det. När de väl gick till Kronofogden så hade det gått kanske fem-sex år eller så.

Fast jag var förstås förloraren i detta, då det blir rätt dyrt att betala en skuld på några tusen när den har ökat med flera hundra procent pga ränta och påminnelseavgifter.
Tycker dom är snabb med att skicka till kfm
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp